دریافت گواهی امضا CSR برای سامانه مودیان جهت ارسال فاکتورهای مالیاتی می باشد. ارسال صورت حساب الکترونیک به سامانه مودیان از سال جدید بصورت قانون در حال اجرا است. ما در اینجا قصد داریم از ابتدا تا انتهای دریافت گواهی امضا CSR همراه شما عزیزان باشیم.
بطور خلاصه 4 مرحله پیش روی شماست:
شما ابتدا باید بوسیله نرم افزار OpenSSl اقدام به ساخت کلیدها کنید ولی چون این کار نیاز به دانش فنی دارد بهتر است با استفاده از نرم افزارهایی که در این زمینه هستند اقدام به تولید کلید عمومی، کلید خصوصی و CSR کنید سپس کلید عمومی، کلید خصوصی و CSR را کپی و برای خود نگهدارید.
وارد سایت www.gica.ir شده و بر روی گزینه درخواست صدور گواهی الکترونیکی، کلیک کنید.
پس از کلیک بر روی دکمه ثبت نام، صفحه جدید باز می شود که در این صفحه باید مراحل احراز هویت، دریافت رمز یکبار مصرف و تکمیل اطلاعات را انجام دهید. ابتدا اطلاعات هویتی خودتان را وارد کنید و بر روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید:
در زبانه دریافت رمز یکبار مصرف باید رمز یکبار مصرفی که به تلفن همراه شما ارسال می شود را وارد کنید و بر روی مرحله بعد کلیک کنید:
در زبانه تکمیل اطلاعات مشخصات به انگلیسی ثبت و تصویر کارت ملی ارسال شود و همچنین برای ورود به سامانه دریافت امضای الکترونیک رمز عبور قوی تعیین کنید. (رمز عبور قوی شامل عدد، حروف کوچک، حروف بزرگ و سیمبل هاست) تعیین کنید. در نهایت با کلیک بر روی دکمه ثبت نام فرایند ثبت نام شما در این سامانه تکمیل می شود:
پس از کلیک بر روی دکمه ثبت نام این مرحله به پایان می رسد.
روی دکمه بازگشت به صفحه اصلی و ورود کاربران کلیک کنید تا با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله قبل تعیین کرده اید بتوانید وارد حساب کاربری تان در سامانه صدور گواهی امضای الکترونیک شوید و درخواست صدور گواهی امضای الکترونیک یا همان CSR را ثبت کنید.
وارد حساب کاربری تان شوید. برای ورود به حساب کاربری باید در قسمت راست، روی ورود متقاضیان امضای الکترونیک کلیک کنید:
در قسمت راست صفحه و در منوی اصلی بر روی ثبت درخواست گواهی الکترونیکی انتخاب کنید و بر روی گزینه ثبت درخواست گواهی از طریق CSR کلیک کنید:
مشخص کنید که چه نوع گواهی امضای الکترونیکی می خواهید. در این صفحه سه نوع گواهی مشخص شده است: متقاضی وابسته به دولت، متقاضی وابسته به غیر دولت و متقاضی مستقل. شرکت ها عموماً گزینه وابسته به غیر دولت را انتخاب می کنند.
بخش بعدی با توجه به نظر خود انتخاب کنید. گزینه اول گواهی مهر سازمانی الکترونیکی با اعتبار یک ساله صادر می کند و گزینه دوم، گواهی مهر سازمانی با اعتبار دو ساله صادر می کند. در مقابل هر کدام از این گزینه ها می توانید مبلغی که باید برای دریافت این گواهی ها پرداخت شود را مشاهده کنید.
پس از انتخاب یکی از این گزینه ها، فایل دریافتی از نرم افزار تولید CSR آنلاین را داخل فیلد مربوطه جاگذاری می کنید و دکمه بررسی را فشار داده صحت CSR تایید می شود. بعد اطلاعات باقی مانده را تکمیل کنید. حجم فایل های آگهی تاسیس، معرفی نامه و روزنامه رسمی کمتر از 100 کیلو باشد. (کم کردن حجم عکس آنلاین)
در مرحله بعد هزینه را با گیت بانکی پرداخت نمایید.
بعد از پرداخت پیامکی مبنی بر کد پیگیری و هزینه صدور در دفتر دریافت می کنید. برای مثال:
کدرهگیری: 137767...... هزینه صدور در دفتر ثبت نام: 135000 ریال مرکز پشتیبانی میانی عام 02191017020
پس از پرداخت هزینه صدور گواهی امضای الکترونیک به صورت آنلاین، می توانید در قسمت منوی اصلی بر روی لیست درخواست های صدور گواهی کلیک کنید تا تمام درخواست هایی که برای صدور گواهی الکترونیک ثبت کرده اید به شما نمایش داده شود. گواهی را دانلود و نگهداری کنید.
در جدول پایین صفحه کد رهگیری، نوع گواهی، تاریخ ثبت درخواست و وضعیت گواهی مشخص شده است.
با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، کد پیگیری خود را ارایه می دهید. (لیست دفاتر اسناد رسمی و آدرس) هزینه ای حدود 70/000 تومان پرداخت می کنید.
بعد از دریافت کپی ها و ضمیمه کردن مدارک به همراه تایید نماینده، مراحل این بخش به پایان می رسد.
این مرحله با دریافت فایل گواهی با فرمت .crt از سایت gica به پایان رسیده است. پیامک گواهی شما با موفقیت صادر شد، را نیز دریافت خواهید کرد.
پینوشت: این مقاله با استفاده از وب سایت مالی تور تهیه شده است.